fredag 4 mars 2011

Skadat

Nu har jag kommit igång med träningen efter Öppet spår. Jag brukar alltid ha svårt att komma igång med träning igen efter att jag har kört hårda tävlingar. Det tog mig några dagar att komma igen och det beror nog mest på att man måste återhämta sig mentalt. Jag brukar fundera på hur de som sysslar med idrott där de måste prestera maximalt flera dagar i rad. Tänk tour de france eller ett skid-vm.
Jag tror att det underlättar att mitt mål ligger längre fram än vasan

Igår blev det ett konditions och styrkepass på förmiddagen och ett spinningpass på eftermiddagen. Spinningpasset var riktigt dåligt med en dålig instruktör och för lågt tempo. Det är lite ironi att sitta och klaga på sitt eget företag.

På förmiddagen idag blev det intervallträning vid Hakon Hall. Det betyder 4*5 min diagonalåkning på tre intervaller låg jag på min maxpuls. För att förklara hur det känns att ligga att på maxpuls kan man säga ett ord och det är SMÄRTA

Jag fick väldigt ont idag på träningen i höger armbåge när jag åkte diagonalåkning. Det betyder att jag får vila några dagar och hoppas att det känns bättre. Om det inte hjälper får jag köpa lite antiinflammatorisk och smörja in armbågen

Nu ska jag kolla vidare på skidorna. Just nu är det andra sträckan och Sverige leder. Vi skulle ha haft personalmöte idag kl 13 men vi ställde in den pga av skidvm. Då kan ni förstå hur stort det är här i Norge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar