söndag 13 februari 2011

Världens jobbigaste träningspass?

Idag är jag på skridskotävling i Eskilstuna och som av en händelse hamnade jag här som funktionär. Min uppgift som funktionär är lite oklart. Jag tror att jag blev någon form av ansvarig för kopieringsmaskinen i sekretariatet. Det är junior och veteran sm som körs. Jag hade tänkt att träna lite skridsko efter tävlingen. Det skulle vara att göra skridskopremiär den här säsongen med tanke på att jag har tävling nästa helg. Det är en fem mil tävling som avgörs några kilometer ifrån Lillehammer. Jag tror det kommer att sluta med att jag gör premiär på tävlingsdagen.


Imorgon ska jag testa ett nytt träningsprogram. Där syftet är att träna upp mjölksyratåligheten. Jag kommer att köra en timme intervallträning. Där jag sitter på en roddmaskin i tre minuter sedan kör jag marklyft i tre minuter. Det gör man konstant i en timme. Jag har kört ett liknande pass på en klient, men där körde han styrkedelen med olika övningar varje gång. Vi körde armhövningar, axelpress och chinsassistans för att nämna några exempel.  Det blir totalt 20 stycken intervaller där man ligger en bit under mjölksyratröskeln under hela passet. Jag kommer att försöka skriva imorgon hur det har gått för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar