fredag 11 februari 2011

Nu har jag bytt klubb

Nu är det officiellt att jag från och med nästa år kommer att representera Eskilstuna IK. Det kommer inte att betyda någon större förändring för mig förutom att man har andra kläder när man står på startlinjen.

Den stora anledningen till klubbytet handlar om att jag gillar klubbens barn och ungdomssatsning. Just nu kommer jag att vara klubbens enda aktiva senior och hoppas kunna hjälpa till med det jag kan för att hjälpa klubbens barn och ungdomar. Jag har själv varit med i klubbens styrelse tror på klubben. Det är en klubb med en stark skridskotradition med bland annat Thomas Gustavsson som klubbens främsta åkare. Jag är vad jag vet klubbens första tävlande på inlines och hoppas att jag kan få fler att åka inlines i Eskilstuna.

Vi har väldigt fina förutsättningar till det med bandyplans cementplatta på sommaren. Jag vet just nu inte hur mycket jag kommer att träna i Eskilstuna/Strängnäs eftersom jag bor i Lillehammer. Något som är säkert att jag är laddat inför nästa säsong


Nu kör vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar