fredag 25 februari 2011

Nu är det jag mot resten av Norge

Idag började skidvm här i Norge om det har undgått någon. Jag var smart och jobbade som motivator under tävlingen idag och kunde se hela tävlingen på Elixias storbildsskärm. Jag tror aldrig jag har sett så få människor vid fyra tiden på gymmet som idag. Jag kunde räkna in ca fem personer och alla tränade på konditionsmaskinerna och kollade på storbildskärmen. Det är en liten indikation på hur stort det är med skidor här i Norge.

För att ytligare exemplifiera det kan jag nämna att det är ca 2000 personer som åker längdskidor vid birkenstadion varje dag. Då ska jag nämna att Lillehammer är en kommun lika stor som Strängnäs. Där kanske man möter några få varje runda. Här är det hur mycket folk som helst i alla åldrar. Jag läste idag i tidningen om en 84 årig tant som precis hade börjat med skidåkning.

När jag är här i Norge känner jag mig väldigt svensk när det är Sverige mot Norge man går in i sin landsbubbla för att visa att vi kan mycket mer än att skala bananer. Jag vet inte hur många gånger man har fått höra det. Man försvarar sitt land även om man innerst inne vet att Marit Björgen kommer vinna allt hon ställer upp i.




Jag har inte tränat någonting sedan mitt förra inlägg eftersom jag har börjat med att studera Matte på halvtid och sedan jobbar jag halvtid. Jag kan ibland uppleva att det är ett halvtidsjobb för mig att äta också. Vid sidan av allt det har jag även lite sidoprojekt jag jobbar med. Jag tror det kommer att gå bra på Öppet spår på söndag. Jag ska få proffsvallat av min samarbetspartner Niclas på http://www.enklaresport.se/. Jag kan skriva lite mer om det senare.

1 kommentar:

  1. Haha gillar din nya profil!

    nu köööööööööör vi

    SvaraRadera