måndag 31 januari 2011

Vad allting känns bra att vara tillbaka till vardagen

Ibland känns det som jag har ett utmärkt liv här i Lillehammer. Jag har ett jobb jag älskar att gå till, massor av nya människor som man träffar dagligen. Möjligheten att lära sig ett nytt språk. Jag börjar prata norska med mina kunder.

Idag var jag ute på en episk skidfärd
Sådana dagar tar jag med mig i minnet, sparar och bevarar. Vårdar ömt och plockar fram när jag behöver det som mest. Den kan ligga där hur länge som helst och bara locka mig, få mig att tänka på helt andra saker när jag behöver det. När kroppen känns tung, det värker i huvudet av trötthet och man inget hellre vill än att bara få stanna upp, ligga kvar på soffan eller fortsätta kolla på Disney Channel på norska.
Då får man plocka fram den här känslan, komma ihåg hur bra jag har det och inse att alla måste få ha dåliga dagar. Dagar man bara vill glömma. Dessa dagar glömmer jag, dagar som denna kommer jag ihåg.

Hjälper inte det kan man alltid plocka fram känslan man har efter en speciell tävling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar